だらだら オーバーウォッチ

オーバーウォッチについて書いてます

2016/06/14 パッチ速報 - マクリー、ウィドウメイカーの調整など -

オーバーウォッチの最新パッチが公開されました。

今回のパッチはPC版のみに適用され、PS4、Xboxは大型パッチ時に合わせて適用される予定です。

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・ヒーロー バランス調整

  • マクリー
    ■ ピースキーパー - ファニング
     ・リカバリータイム(リロード開始までの時間)が0.75sec → 0.3sec強化
     ・ダメージが70→45弱体化

    開発者コメント:
    マクリーは全ての敵に対して強すぎたため、多くのシーンで彼がマストピックとなっていました。
    彼のファニングのダメージを下げることで、ロードホッグやラインハルトのようなタンクに明らかに
    弱くなります。しかしながら、トレーサー、ゲンジのような脆いターゲットに関しては、依然として
    カウンターとして機能します。




  • ウィドウ・メイカー
    ■ スコープショット
     ・ベースダメージが15→12弱体化
       →注意:アサルト攻撃のダメージ倍率は変化なし
     ・ヘッドショットのダメージ倍率が2倍→2.5倍強化
     ・予備モーションが完了して初めて、スコープ状態に移るようになります(弱体化)
    ■ インフラサイト(ult)
     ・ultゲージのチャージコストが10%増加弱体化

    開発者コメント:
    上級プレイヤーが使うと、ウィドウメイカーは止められない存在(unstoppable)となることが
    多く認められます(ヘッドショットでなく、ボディショットとなる時でさえも)。スコープショットにおいて
    ボディヒット時を弱体化し、ヘッドショットのダメージはそのままとしました。加えて、彼女のultである
    インフラサイトは少しばかり発動しやすすぎ、ゲームへの影響が大きいと感じていました。

 

 

バグフィックス       

  • カスタムゲームのHigh Bandwidth オプションの安定化
  • 味方の攻撃がバリアやアイスウォールに当たることで、マーシーのultゲージが溜まっていたバグを修正
  • リーパーのシャドウステップで意図していない場所に移動できていたバグを修正
  • Dradoにて視界に見えないコリジョンが生じていたバグを修正

 

 

 

 

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・以下 原文                                   

A new patch is now live on Windows PC. Read below to learn more about the latest changes.

Please note that many of these changes will be rolled into a larger patch for PlayStation 4 and Xbox One at a later date.

  • McCree
    • Peacekeeper - Alternate fire
      • Recovery time (i.e. the amount of time before McCree starts reloading) decreased from 0.75 seconds to 0.3 seconds
      • Bullet damage decreased from 70 to 45 (Probably reverse patch form this)

Developer Comments: McCree was performing too well against all targets, making him feel like a must-pick in many situations. By reducing the damage of his alternate fire, McCree is now significantly weaker against tanks like Roadhog and Reinhardt, but still maintains his lethality against smaller targets like Tracer and Genji.

  • WidowMaker

    • Widow’s Kiss - Alternate fire (Scoped Shot)
      • Base damage decreased from 15 to 12
        • Note: Scoped shot damage multiplier remains unchanged
      • Headshot damage multiplier increased from 2x to 2.5x
      • Players must now wait for the unscoping animation to completely finish before scoping
    • Infra-Sight (Ult)
      • Ultimate charge cost increased by 10%

*Developer Comments: In the right hands, Widowmaker can often feel unstoppable—even when just landing body shots instead of critical heads shots. The changes to her alternate fire weaken body shot damage while leaving her headshot damage unchanged. Additionally, we felt her Ultimate ability, Infra-Sight, was coming up a little too frequently, especially considering its impact on the game. *

  • Bug Fixed
    • Improved stability of the High Bandwidth option in Custom Games
    • Fixed a bug that allowed Mercy to gain Ultimate charge whenever damage boosting an ally who was attacking a barrier or Ice Wall
    • Fixed a bug that allowed Reaper to Shadow Step to unintended locations on a certain maps
    • Fixed an issue with collision on certain areas of Dorado not blocking line of sight
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